fredag den 1. maj 2015

Vegetarburger med spinatbolle og coleslaw






Ingredienser:

Vegetarbøffer (6 stk):
1 dl mørk bulgur (skal koges)
1 squash
2 gulerødder
1 løg
1 fed hvidløg
1 tsk timian
1 tsk tørret knust chili
Salt
Peber
2 æg
4 spsk havregryn
4 spsk hvedemel

Coleslaw (mængde efter hvor meget man ønsker - jeg har ikke rigtig mængder på, da jeg laver det lidt på slum):
2 gulerødder
En klump hvidkål
Ca. 3-4 dl creme fraiche
Saft fra citron
Salt

Spinatboller


Fremgangsmåde:

Riv squash og gulerødder på et rivejern og vrid så meget væske ud som muligt. Hak løg og bland i sammen med bulgur. Pres et fed hvidløg i og tilsæt øvrige smagsgivere (timian, chili, salt, peber). Rør op med æg og tilsæt til sidst havregryn og hvedemel.
Formes til 6 store, flade bøffer, der steges på panden til de er færdige.
Coleslaw laver jeg som sagt på slum, men her har jeg prøvet at måle lidt op hvad jeg har brugt. Men det er meget en smagssag hvordan den ønskes. Gulerødderne rives, kålen snittes og creme fraiche, citronsaft og salt blandes i. Lad den stå og trække i ½ times tid og smag til.

De lækre bøffer og coleslaw serveres på disse spinatboller gerne med lidt friske spinatblade på bunden.
Super lækker, sund og mættende burger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar